10 TIPS OM UW GOOGLE ADWORDS-CAMPAGNE TE MAXIMALISEREN

10 TIPS OM UW GOOGLE ADWORDS-CAMPAGNE TE MAXIMALISEREN

Google AdWords kan een geweldige manier zijn om online leads te genereren. Maar het kan ook een moeilijke weg zijn om te reizen als je de complexiteit van het platform niet begrijpt. De mogelijkheid om zo ongeveer alles aan uw advertenties, zoekwoorden en budget aan te passen en te wijzigen, maakt Google AdWords tot een kracht in betaalde digitale marketing. Met grote kracht komt grote verantwoordelijkheid en leren, veel leren.

Hier zijn tien tips om u te helpen uw Adwords optimaliseren te maximaliseren. We hebben ze in twee groepen verdeeld, “must do” en “must do”, om prioriteit te geven aan de taken die nodig zijn om een ​​succesvolle AdWords-campagne te maken en te onderhouden.

1. Schrijf consistente inhoud

Door ervoor te zorgen dat uw advertentie-inhoud, zoekwoorden en bestemmingspagina-inhoud een consistente boodschap afgeven, krijgen uw advertenties een hogere kwaliteitsscore. Dit is een beoordeling van de kwaliteit en relevantie van zowel uw zoekwoorden als uw advertenties en wordt gebruikt om uw kosten per klik (CPC) te bepalen. Een hoge kwaliteitsscore zorgt ervoor dat uw advertenties beter scoren en minder uitgeven. Lagere kwaliteitsscores zullen u dwingen meer uit te geven om concurrerend te zijn.

2. Trefwoorden die relevant zijn voor het onderzoek

Het ontdekken van relevante zoekwoorden met veel verkeer is een van de meest cruciale componenten van een succesvolle advertentiecampagne. Met behulp van de Google Keyword Planner-tool kunt u zoeken naar trefwoorden en lokale en globale zoekvolumes voor elk trefwoord bekijken. Om te voorkomen dat u in een stroomversnelling raakt, moeten alle AdWords-campagnes beginnen met grondig zoekwoordonderzoek.

3. Analyseer uw publiek

Net als bij zoekwoordonderzoek is het uitvoeren van doelgroepanalyse voordat u uw advertentiecampagne activeert een noodzakelijke stap om ervoor te zorgen dat u het doel bereikt. Om uw doelgroep te analyseren, moet u de geografische locatie kennen waar u uw advertenties wilt weergeven, het tijdstip van de dag en de belangrijkste of minst belangrijke dagen waarop uw advertenties worden weergegeven.

4. Negatieve Nix-trefwoorden

Negatieve trefwoorden zijn je Batman’s Joker – ze zijn je aartsvijand. Een uitsluitingszoekwoord is een zoekwoord waarvoor u niet wilt ranken, maar het lijkt op een zoekwoord waarop u biedt. Als u bijvoorbeeld een advertentie voor hardloopschoenen heeft, wilt u ‘dansschoenen’, ‘kledingschoenen’ of andere soorten schoenen dan hardloopschoenen als uitsluitingszoekwoord categoriseren. Het elimineren ervan is een geweldige manier om verspilde advertentie-uitgaven te verminderen. Uitsluitingszoekwoorden zijn te vinden in het gedeelte trefwoorden.

5. Maak aantrekkelijke aanbiedingen

Achter elke succesvolle AdWords-campagne staat een kwaliteitsaanbieding. Een van de basisprincipes van Google AdWords is om zoekmachines een premium stukje inhoud te bieden in ruil voor hun contactgegevens. Een kwaliteitsaanbod kan een e-book zijn met tips, een praktische gids, exclusieve content, enz. Om ervoor te zorgen dat uw AdWords-campagne nieuwe leads aantrekt, biedt u uw bezoekers iets aan dat de moeite waard is om hun informatie over te geven.

6. Conversies bijhouden instellen

Een veelgemaakte fout bij beginners is het ontbreken van conversietracking. Dit is een Google-codefragment dat naar de bedankpagina gaat die wordt weergegeven nadat een bezoeker zijn of haar informatie heeft ingediend via een contactformulier op uw bestemmingspagina. Deze code geeft een nauwkeurige meting van het aantal leads dat u via uw advertentiecampagne ontvangt. De conversietrackingcode is te vinden in Google Tag Manager.

7. Advertentie-extensies maken

Advertentie-extensies zijn kleine regels met hyperlinktekst die net onder uw advertentie-inhoud worden weergegeven. Advertentie-extensies kunnen een link zijn naar uw contactpagina, productpagina, over ons-pagina of andere nuttige pagina’s om een ​​zoekmachine te verleiden een potentiële klant te worden. Advertentie-extensies zijn te vinden in het gedeelte over advertentie-extensies.

8. Analyseer het zoektermenrapport

Het rapport Zoektermen is geavanceerd, inzichtelijk en je beste vriend. Dit rapport bevat werkelijke zoekopdrachten van werkelijke zoekopdrachten en laat zien voor welke zoekopdrachtreeksen uw advertentie wordt weergegeven en het zoekwoord dat deze heeft geactiveerd. Dit rapport is een geweldige manier om nieuwe zoekwoorden of uitsluitingszoekwoorden te ontdekken op basis van daadwerkelijke gebruikersgegevens. Dit rapport wordt elke dag bijgewerkt, dus het is een goed idee om er een gewoonte van te maken om dit rapport minstens één of twee keer per week te controleren. Dit rapport is te vinden in de sectie trefwoorden.

9. Bekijk het veilingstatistiekenrapport.

Het Veilingstatistiekenrapport is een analyse van de concurrentie op basis van de zoekwoorden waarop u biedt. Dit rapport is een geweldige manier om uw concurrentie te bespioneren voor elk zoekwoord waarop ze bieden en te begrijpen waarom ze misschien niet erg hoog scoren of voor een bepaald zoekwoord. Net als het rapport ‘Zoekopdracht’ is het een goed idee om dit rapport een of twee keer per week te controleren. Het Veilingstatistiekenrapport is te vinden in de sectie trefwoorden.

10. Neem contact op met uw Google-vertegenwoordiger

Wanneer u zich aanmeldt voor Google AdWords, heeft u altijd een speciale Google-vertegenwoordiger. Als je er nog geen hebt, neem dan vandaag nog contact op met Google en vraag er een aan. Een Google-vertegenwoordiger is een geweldige hulpbron als u vragen heeft, problemen ondervindt met uw AdWords-campagne of gewoon wilt chatten; ze zijn erg aardig.

admin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *