6 rekoefeningen om te doen als u thuis werkt

Begin 2020, toen bureaujobs plotseling veranderden in tafels voor de keuken of slaapkamer, was de ergonomie van het thuiswerken voor de meeste mensen waarschijnlijk niet top of mind. De pandemie was stress genoeg, met de overgang naar een nieuwe werkplek vanuit huis en alles wat daarbij kwam kijken. Hoewel sommige werkgevers hun werknemers geld aanboden om geavanceerdere thuiskantoren te bouwen, kon niet iedereen zich de ruimte of de wens veroorloven om zich aan een permanente verandering te verbinden. Het maakt niet uit of we ons ervan bewust zijn of niet, het heeft een hoop stress veroorzaakt op onze geest en op ons lichaam.

Als je niet in staat bent om je huidige opstelling te veranderen, zijn er opties die je kunt nemen om wat van de fysieke belasting te verminderen. Het is belangrijk te onthouden dat elk geval uniek is. Specialisten hebben allemaal hun eigen specifieke programma’s die kunnen worden ontwikkeld op basis van de behoeften, en uiteraard kan elk ernstig ongemak een indicatie zijn om een deskundige te raadplegen. Deze oefeningen zijn echter vrij algemeen en kunnen thuis worden uitgevoerd en u helpen een aanzienlijk verschil te maken.

Ogen: de 20-20-20 regel

Een van de manieren die we kunnen aanraden om de droogheid en vermoeidheid te verminderen, is het doorbreken van de gewoonte om regelmatig naar het scherm van uw computer te staren. Voor elke 20 minuten dat we naar het computerscherm staren, moeten we onze ogen van het scherm halen om ergens anders naar te kijken (laten we zeggen 20 meter ver) en 20 seconden met onze ogen knipperen. Dit zorgt ervoor dat onze ogen in een nieuwe positie komen te staan.

Nek

Mensen hebben de neiging hun nek te vergeten omdat de aandacht vooral uitgaat naar de schouders. We draaien onze nek echter vaak als we naar schermen kijken. Beweeg uw nek langzaam en zachtjes in alle richtingen, beginnend met een zijwaartse beweging, en dan naar boven en naar beneden, en tenslotte tussen schouder en schouder. Houd uw rug recht wanneer u dit doet. Herhaal dit een aantal keer in alle richtingen.

Schouders

Schoudercontracties zijn vrij normaal, vooral als we uitgeput zijn. Rol uw schouders gewoon een paar keer naar voren en dan een paar keer naar achteren.

Rug

Voor een snelle rekoefening voor uw rug, houdt u uw armen naar voren alsof u met beide handen een rekbare band vasthoudt. Neem dan de band en trek hem naar achteren en buig uw ellebogen alsof u aan het roeien bent.

Beugels en armen

Terwijl u één arm naar opzij strekt, trekt u met de andere hand uw pols zachtjes omhoog en houdt deze vast. Trek hem dan naar achteren en houd hem vast. Herhaal het proces aan de andere kant.

Benen

Er zijn triljoenen rekoefeningen voor de hamstrings. Eén die u gemakkelijk aan uw bureau kunt doen, is rechtop zitten en één been voor u uitsteken, steunend op uw hiel met uw tenen omhoog. Leun dan naar voren. Als u naar beide kanten leunt, verandert de rek iets. Doe beide benen.

Het is belangrijk om te wandelen of kleine pauzes te nemen

Wat de deskundigen vooral hebben benadrukt, is het belang van pauzes, ongeacht hoe druk je met je werk bezig bent. Mensen moeten inzien dat ze af en toe kleine pauzes moeten nemen. Laat een alarm afgaan op uw laptop of computer, of waar u ook mee bezig bent, sta dan op, doe wat eenvoudige rekoefeningen en ga zitten, neem uw positie weer in, speel wat rondjes op online casino betFIRST en ga weer aan het werk. We moeten van positie veranderen zodra we ons moe voelen.

Wat is er beter dan een mini-pauze te nemen? Een wandeling maken. Elke deskundige benadrukt de voordelen van een ontspannen wandeling om de fysieke en mentale stress van urenlang achter de computer zitten te verlichten.

Fysieke oefeningen, zoals naar buiten gaan en actief zijn, kunnen symptomen van droge ogen helpen verminderen, dus het is goed voor onze ogen en voor ons lichaam en geestelijk welzijn.

Als je praat met atleten die aan wedstrijden meedoen en zij lijden bijvoorbeeld aan een blessure of hersenschudding, dan kan het gebrek aan lichaamsbeweging leiden tot depressie. Je krijgt dan te maken met veel blessures die volgen. Dus, we stellen voor om zo snel als je kunt uit je kantoor te komen, en als je in staat bent, een wandeling van 15 minuten te maken en dan zul je je voelen alsof je een miljoen dollar hebt verdiend.

De afstand die een wandeling veroorzaakt tussen je laptop en jou kan veel goed doen. Het creëert deze mentale en fysieke afstand. Je geeft jezelf het recht om in een automatisch bewegingspatroon te komen dat je geest laat dwalen en fantaseren. Het is een eenvoudige taak voor iedereen om te volbrengen.

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published.