8 vaardigheden die elke verkoper moet beheersen

Goed presterende verkopers demonstreren expertise op vele gebieden, waaronder kopersbetrokkenheid, communicatie, personalisatie en technologie.

Nr. 1: Begrijp wat de koper wil

Het begrijpen van de koper is de basis van een effectieve verkoop, maar het omvat meer dan weten wie de koper is. In plaats daarvan gaat het om het identificeren van de ervaring die de koper wil hebben wanneer hij overweegt een aankoop in uw markt te doen.

Uw koper heeft een aantal verwachtingen over die ervaring en het is uw taak als verkoper om die verwachtingen te overtreffen. Je kunt ze niet verslaan als je de ervaring die de koper wil hebben niet begrijpt.

Nr. 2: Responsief verkopen aan de koper

Wanneer een verkoper de koper begrijpt, kan hij zich bezighouden met kopersgevoelige verkopen. Het idee hier is om de koper te bieden wat hij wil, wanneer hij het wil.

Als uw koper bijvoorbeeld een proefperiode nodig heeft om uw product te evalueren, maar er niet meer dan 30 minuten aan kan besteden, geef hem dan een gratis proefversie die eenvoudig in te stellen en te gebruiken is en die de waarde van uw product in vijf minuten of minder.

Nr. 3: gebruik psychologie om de koper te betrekken

Er zijn verschillende psychologische technieken die u kunt gebruiken om een ​​diepere betrokkenheid bij uw beoogde kopers te creëren. Een effectieve tip is om ervoor te zorgen dat de klant weet dat hij er niet te veel tijd aan zal besteden.

Nr. 4: Vestig vertrouwen bij de koper

Kopers doen graag zaken met mensen die ze vertrouwen. Goede verkopers beschouwen hun vermogen om vertrouwen op te bouwen bij de koper als een cruciale verkoopvaardigheid.

Nr. 5: Communiceer bondig

Kopers hechten vaak meer waarde aan de manier waarop informatie wordt gepresenteerd dan aan de informatie zelf. Een goede vuistregel is om nooit meer dan drie belangrijke punten in één gesprek met een koper te communiceren.

Nr. 6: Handel naar wat de klant zegt

De beste verkopers handelen op basis van wat ze van hun klanten horen. Luisteren is niet genoeg, je moet je internaliseren wat de koper heeft gezegd en er dan iets aan doen.

Nr. 7: Toon ervaring in de zaak

Verkopers moeten de koper begrijpen, inclusief de dringende problemen waarmee de koper wordt geconfronteerd en wat ze willen als ze op weg zijn naar een aankoop. Ze moeten ook ervaring hebben met hun eigen product of dienst en de branche.

Nr. 8: Helpen (in plaats van sluiten) van prospects

Kopers willen niet gesloten zijn; ze willen geholpen worden. Daarom is “Ik zal altijd helpen” het nieuwe “Ik zal altijd sluiten”. Onthoud dit elke keer dat u met een koper communiceert. commerciële rekruteringsprofessionals inhuren? Rekening recruitment commercieel

admin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *