Auto Racing Simulators and Augmented Reality Play Back of Real World Races

Ik weet zeker dat je niet zo verbaasd zou zijn als ik je vertelde dat er autosport-simulators voor NASCAR zijn. Je hebt tenslotte waarschijnlijk ergens in een speelhal gezeten en de auto’s rondgereden in een videogame. Je hebt misschien zelfs een computerspel dat je leuk vindt om te spelen met raceauto’s. Tegenwoordig hebben raceauto’s camera’s die alles registreren wat er gebeurt. Mensen thuis kunnen kijken, op hun tv en bijna het gevoel hebben dat ze in de raceauto zitten. En een deel van dat beeldmateriaal wordt daadwerkelijk gebruikt in videogames, of wordt gebruikt door de spelprogrammeurs om ze te maken race simulator.

Om autoracesimulators naar de volgende stap te laten gaan, hebben ze een augmented reality-afspeelfunctie uit de echte wereld nodig. Dat wil zeggen dat de autoracesimulatoren echte races moeten gebruiken om al hun gegevens te verzamelen en de coureurs in exact dezelfde posities en omstandigheden te laten plaatsen als de coureur van de raceauto in de daadwerkelijke race was. Vervolgens kunnen ze verschillende scenario’s doorlopen en verschillende strategieën proberen om de verschillende resultaten te zien. Dit wordt vaak gedaan in luchtvaartsimulatoren na een crash. De piloten in de simulatoren vliegen exact dezelfde vlucht als de piloten die bij de crash betrokken waren, waarbij ze alle gegevens uit de zwarte doos gebruiken, hopelijk kunnen ze het beter doen.

Voor racen is het zelfs nog beter omdat er camera’s zijn en allerlei andere gegevens van het voertuig beschikbaar zijn. Ze kennen het motortoerental, de snelheid van de auto, de trillingen en de bijbehorende fysica – dus alle wiskundige vergelijkingen, en ze hebben live videobeelden. Door dit te gebruiken, kunnen ze de autoracesimulators upgraden tot het punt dat ze zo echt zouden zijn, dat een coureur in de simulator snel zou vergeten dat ze niet echt in een echte auto op het circuit zitten, maar in een machine.

Dit zou inderdaad ook helpen om coureurs in staat te stellen te begrijpen wat er op het circuit gebeurt, en het zou zeker de veiligheid verbeteren. Het kan ook een einde maken aan al het belachelijke en onnodige doelbewuste tikken, stoten of sturen van medebestuurders tegen de muur. Om nog maar te zwijgen van de gevechten die plaatsvinden na de race wanneer twee coureurs hun auto hebben verbonden of zelfs vernield vanwege een fout van een van hen of beide. Ik hoop inderdaad dat u dit alles wilt overwegen en erover nadenkt. Als je opmerkingen hebt, of nieuwe technologie-ideeën voor autoracesimulatoren, stuur me dan een e-mail.

Lance Winslow is de oprichter van de Online Think Tank, een diverse groep presteerders, experts, innovators, ondernemers, denkers, futuristen, academici, dromers, leiders en algemene briljante geesten. Lance Winslow hoopt dat je genoten hebt van de discussie en het onderwerp van vandaag. http://www.WorldThinkTank.net – Neem contact op met Lance Winslow als u een belangrijk onderwerp wilt bespreken.

admin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *