Doomsday voor de Amerikaanse auto-industrie

Na een groot deel van mijn carrière voornamelijk met autodealers, dealerverenigingen en in mindere mate fabrikanten te hebben gewerkt, ben ik diep bedroefd en auto huren op curacao enigszins boos over de huidige stand van zaken waarmee de auto-industrie wordt geconfronteerd. Laat het me uitleggen.

Allereerst, voor de politiek correct of preuts, wil je dit bericht misschien overslaan. Laten we beginnen met de binnenlandse fabrikanten. De zogenaamde Grote Drie van Chrysler, Ford en GM hebben de afgelopen jaren veel beter werk verricht bij het bouwen van voertuigen. De kloof tussen de kwaliteit van een binnenlands voertuig en een Aziatisch of Europees merk is in de meeste gevallen verdwenen. Het binnenlandse voertuig is nu vaak superieur aan de Aziatische of Europese modellen waarmee ze concurreren. Als je me niet gelooft, controleer dan het aantal fabrieksterugroepingen voor defecten voor elke fabrikant en je zou geschokt kunnen zijn om te zien hoe de binnenlandse bedrijven het opnemen tegen de vermeende kwaliteitsleider Toyota. Controleer ook de ranglijst voor tevredenheid.

De leiding van de Grote Drie heeft hun reet echter niet met beide handen kunnen vinden. Ik zeg dat met uitzondering van het leiderschap dat werd getoond tijdens Alan Mullaly’s ambtstermijn tot aan de CEO van Ford. Als ik leiderschap vóór Mullaly zou moeten opnemen, hebben de CEO’s traag, arrogant en incompetent gehandeld. De ingebouwde bureaucratie is gehandhaafd en niemand heeft de ballen gehad om de noodzakelijke harde beslissingen te nemen. De inteelt zou ertoe leiden dat veel van de leiders van de Grote Drie zes tenen moeten hebben en een beetje traag moeten zijn. Mijn gedachten werden bevestigd tijdens de getuigenis die werd gegeven voor de hoorzittingen van het congres. De getoonde collectieve intelligentie was niet gelijk aan Ozzie Osbourne. Eigenlijk geef ik mijn petje af aan Ozzie omdat hij coherenter en welbespraakter is dan Rick. “Ik denk dat ik mijn wagen kwijt ben” Wagoner en wie dan ook die man die rent “Ik zie eruit alsof ik door een bus ben overreden” Cerebus, ehh ik bedoel Chrysler. Trouwens, Chrysler, herinner je je de Mercedes “fusie van gelijken?” Hoe is dat voor jou afgelopen? Ach, ik wed dat je een hoop van die oogverblindende Fiat’s gaat verkopen. Waar worden die auto’s trouwens gemaakt? En als het niet lukt, kun je maar beter snel verbranden terwijl Obama nog in functie is. Obama kon altijd een deal sluiten met Fred Flinstone Cars and trucks. Ik hoor dat ze een goed benzineverbruik krijgen.

Terwijl ik denk aan benzineverbruik en alle rage voor kleine auto’s. Als je oud genoeg bent, herinner je je waarschijnlijk Johnny Carson en zijn personage “The Great Carnack”? Trouwens, ik weet niet zeker of ik dat correct heb gespeld of dat de naam van het personage precies goed is, dus vergeef me als ik het mis heb, maar op dit moment wordt iedereen gered voor zijn fouten, dus ik hoop dat het me wordt vergeven. Carson’s Great Carnack-personage zou een verzegelde envelop op zijn hoofd zetten en de inhoud kunnen voorzien. Op dit moment ga ik Carnack spelen. Ik voorzie dat al deze hype die wordt gemaakt over kleine auto’s een hoop onzin is. Dikke Amerikanen die op dikke wegen rijden, slapen in dikke bedden in dikke huizen zullen dikke auto’s en vrachtwagens willen. Het is ons Amerikaanse recht om grote vette dingen te willen. De regering zal dit op de lange termijn NIET veranderen, hoe hard ze ook probeert. Herinnert iemand zich de films met het thema van een door de overheid gedicteerde wereld? Hoe vergezocht lijkt dat nu. Maar ik denk dat het oké is, ik heb er het volste vertrouwen in dat de regering altijd de juiste en beste beslissingen zal nemen voor ons allemaal. Het trackrecord is tot nu toe fantastisch geweest. Heeft iemand Ayn Rand gelezen? Misschien als er een Star Trek-film van zou worden gemaakt? Hmmm… Gewoon een gedachte.

Laten we nu eens kijken naar de goede en slechte kanten van autodealers en hun aandeel in deze puinhoop. Hoewel het waar is dat er veel te veel dealers in de VS zijn voor deze marktplaats, werden die dealers meestal na de Tweede Wereldoorlog door de fabrikanten opgericht. Het dealerschap is een franchise en die franchise wordt gecharterd en toegestaan ​​door de fabrikanten. 25% of meer van de dealers in de VS zal fuseren of failliet gaan. Veel van deze dealers zullen door de fabrikant worden beëindigd. De staatsfranchisewetten die zijn uitgevaardigd om hen te beschermen, zullen nietig zijn vanwege het federale faillissement. De dealers zullen zoals altijd worden genaaid. Dealers hebben deze puinhoop niet gecreëerd.

Dealers zijn voor het grootste deel in handen van ondernemers die vaak met weinig beginnen, hard werken en grote risico’s nemen. Ze gedijen alleen door hun verstand en het onderhouden van hun gemeenschappen. Wacht tot Main Street America wakker wordt en voelt de verloren belastinginkomsten, liefdadigheidsdonaties en ontbrekende banen. De schokgolven zullen zijn alsof er een atoombom is afgegaan. Autodealers zijn degenen die de fabrikant keer op keer door elke puinhoop hebben gered. Denk terug aan dealers die waardeloze K-auto’s verkopen om Chrysler te redden met hun laatste zegen. In de loop der jaren hebben fabrikanten onzin door de strot van dealers geduwd en hen ertoe gebracht het aan het publiek te verkopen. Onthoud dat de fabrikanten het in de detailhandel verkopen aan de dealer en verwachten dat ze het in het groot aan het publiek verkopen. Als Joe Q echt openbaar is

admin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *