Gemakkelijk een Google Ads Certified Professional worden

Ben jij een echte digital marketing freak en wil jij je kennis in PPC nog meer verbreden? Of weet je eigenlijk nog niet zo veel van Google Ads af en wil jij als een pro adverteren? Dan is het certificeringsprogramma van Google misschien wel iets voor jou. In dit artikel kun jij lezen hoe jij een Google Ads Certified professional wordt.

Wat is een Google Ads Certificering?

Om alles uit je Google Ads te halen is het noodzakelijk dat je het platform zelf goed begrijpt. Om deze reden heeft Google zelf een certificeringsprogramma opgezet waar jij je kennis kunt bijspijkeren en laten testen. Ja, je leest het goed, testen. Je moet namelijk aan het einde van een cursus examen doen. Maar hier later meer over.

De meeste mensen kiezen voor deze cursus om aan te tonen bij hun nieuwe opdracht- of werkgever dat ze genoeg vakkennis hebben binnen digitale marketing. Maar deze cursus is ook zeker aan te raden voor mensen die hun eigen bedrijf runnen en zich meer willen specialiseren in de advertenties.

De 6 verschillende certificeringsprogramma’s

Momenteel biedt Google zes verschillende certificeringsprogramma’s aan binnen Google Ads. Hier zijn ze allemaal even in het kort;

  • Google Display Ads certificering

Deze cursus focust compleet op Display Netwerk advertenties. Zo leer je hoe je om moet gaan met Google Display Ads en ga je dieper op de materie erachter in. Als je twee van de zes certificaties moest kiezen, dan is deze zeker aan te raden in combinatie met de volgende.

  • Google Search Ads certificering

Dit programma richt zich op het beheren en optimaliseren van succesvolle grote reclamecampagnes via het platform van Google Search Network.

  • Google Ads Measurement certificering

Leer hoe je de resultaten van je campagnes moet beoordelen, controleren en te meten met deze cursus. Deze kennis kun je namelijk weer toepassen op je volgende campagne. Let wel op, deze cursus vereist wat technische vaardigheden.

  • Google Ads Applications certificering

Ben jij geïnteresseerd in App reclames? Dan is deze certificering echt iets voor jou. Leer de geavanceerde praktijken van Google Apps campagnes.

  • Google Shopping Ads certificering

PPC -campagnes zijn een extreem groot onderdeel in de meeste e-commerce ondernemingen. Leer met deze cursus te begrijpen hoe shopping advertenties werken en wat voor invloed ze hebben op je Return On Investment.

  • Google Video Ads certificering

Tot slot behandelt de Video Ads certificering de fijne kneepjes van video advertising. Je zal vertrouwt raken met verschillende video-advertentieformaten, hoe je video-campagnes kunt beheren en optimaliseren.

Wat betaal ik voor Google Ads certificeringen?

De cursussen en het examen is compleet gratis. Je kunt ze vinden in de Google SkillShop. Daarnaast kun je (als je het zou willen) online de antwoorden bladen vinden van alle vragen die ze stellen op het examen. Dit is voor de mensen die niets met de vaardigheden willen doen. Natuurlijk is aan te raden de cursus zelf goed te doen en er iets waardevols uit te halen

Help! Ik moet Google Ads examen doen

Heb jij de cursus goed doorgenomen en ben je klaar om jouw kennis te laten testen (en dat Google certificaat te bemachtigen)? Dan kun je examen doen. Geen stress, je kunt dit examen namelijk zo vaak afleggen als dat je zelf wil, de enige restrictie is dat je het maar één keer per 24 uur mag afleggen.

Ben jij geslaagd voor je Google Ads examen? Gefeliciteerd! Je kunt direct je certificaat downloaden in je eigen Google SkillShop. Zo kun jij op je sociale platformen laten zien dat jij deze cursus behaald hebt, want daar mag je trots op zijn.

Let wel op, je certificaat is één jaar geldig. Daarna moet je opnieuw het examen afleggen.

Conclusie

Ben jij iemand die zich graag meer wil verdiepen in Google Ads voor zijn eigen bedrijf of wil solliciteren voor een digital-marketing baan? Dan raden wij de Google Ads certificeringen meer dan aan. De kennis kun je nog heel je leven gebruiken en zijn op meerdere vlakken van toepassing.

Wel is aan te raden dat je  met de Google Display Ads certificering & Google Search Ads certificering begint aangezien deze het meest waardevol zijn en een goede basis leggen voor de andere cursussen.

Is de Google Analytics Individual Qualification jouw tijd waard?

Google Analytics is ongekend dé belangrijkste tool binnen digitale marketing. Het is wereldwijd een zeer populaire tool, aangezien je met de gratis versie enorm veel informatie kunt verzamelen. In dit artikel lees jij hoe je jouw kennis van Google Analytics kunt testen en hiervoor zelfs een certificering kunt bemachtigen.

Wat doet Google Analytics?

Het analytische platform, Google Analytics, gebruik je om data over bezoekersgedrag te verzamelen. Door deze data te analyseren kun jij erachter komen hoe goed je website momenteel presteert. Daarnaast kun je ook meten hoeveel effect eventuele Google AdWords-campagnes hebben

Wat houdt de Google Analytics Certificering in?

Maar hoe weet jij zeker dat jij alles over dit platform weet? Dan kun je testen via het Google Analytics Individual Qualification. Door middel van een examen biedt Google een officiële certificering die verifieert dat je genoeg kennis over de tool hebt en goed weet hoe je de kennis kunt toepassen.

De onderdelen die aan bod komen

Onderstaande onderdelen van het Google Analytics platform zullen aan bod komen;

– Weergaven en filters

Het is belangrijk om te eten hoe je weergaven en filters op de juiste manier gebruikt. Als jij de gegevenskwaliteit wil verbeteren, waardoor beslissingen met nauwkeurigere informatie kunnen worden genomen, zijn het gebruik van filters cruciaal. In dit onderdeel van de cursus leer je daarom hoe jij de filters het beste kunt instellen zodat de resultaten goed aansluiten bij de doelen die jij voor ogen hebt.

– Mijlpalen/doelen vaststellen

Door mijlpalen in Google Analytics in te vullen, kun je gemakkelijk micro-conversies volgen, zoals bijvoorbeeld een e-mailaanmelding of iemand die meerdere pagina’s bezoekt. Veel bedrijven maken daar momenteel nog geen gebruik van.

– Jouw campagne bijhouden

Door campaign-tracking helpt het platform jou te begrijpen voor resultaten zorgt en wat niet. Een redelijk complexe tool als je er niets over weet, maar door dit programma zul je zien dat het eigenlijk helemaal niet zo lastig is.

De voordelen van de Google Analytics Certificering

Wanneer jij het Google Analytics platform tot in de puntjes kent, kun jij examen afleggen. Maar wat zijn nu eigenlijk de voordelen van het behalen van dit examen? Hier vind je ze op een rij;

Het vergroot je skills-set

De kennis die je opdoet door middel van dit programma kun je lang toepassen binnen en buiten je werkveld. Jij weet als geen ander hoe je om moet gaat met de filters binnen dit programma en weet hoe je de uitkomst moet toepassen op bedrijven wereldwijd.

Het staat goed op je CV

Als je graag van baan wil veranderen en binnen digitale marketing wil werken, zal deze certificering op je CV zeker als een voordeel werken. Je potentiële werkgevers zullen zien dat jij graag moeite doet om je kennis op pijl te houden en vooroploopt al het gaat om kennis van Google Analytics.

Hoe doe je examen voor Google Analytics?

Als je eenmaal alle studiemateriaal tot je hebt genomen van het programma, kun je beginnen met examen te doen. Dit doe je helemaal gratis via het Google platform zelf in je Skillshop account. Mocht je de test niet halen, wees dan niet getreurd, na 24 uur mag je het examen gewoon nogmaals doen.

Tips voor Google Analytics examen

Ben jij niet zo goed in studeren en wil je toch deze certificering op je CV hebben? Dat is geen probleem, hier de belangrijkste tips:

Examenvragen vooraf weten

Heb jij echt geen zin om te leren en wil je het last-minute nog even op je CV zetten? Dan zijn er websites waar je alle examenvragen vooraf kunt bemachtigen. Deze kun je dan op een andere laptop of je mobiel erbij houden, succes gegarandeerd.

Oefenexamens doen

Online zijn er enorm veel oefenexamens te bemachtigen die je goed voorbereiden op het echte examen. Het is zeker aan te raden om enkele van deze te doen, zodat je de vraagstelling een beetje door hebt.

Conclusie

Wij raden je het Google Analytics Individual Qualification Programma aan als je verder wil komen in de online marketing. De kennis die je er mee op doet kun je op verschillende vlakken later nog gebruiken en met de tips hierboven kost het weinig tijd.

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *