Top 5 Beste Kopen

Winkelen is voor veel Amerikanen een onderdeel van Top 5 Beste Kopen het dagelijks leven geworden. Grote winkels liggen langs de hoofdwegen van Amerikaanse steden en verleiden consumenten met opvallende advertenties voor producten die variëren van alledaagse benodigdheden tot flitsend speelgoed dat urenlang vermaak belooft. Hoewel veel winkels deze entertainmentproducten verkopen, zoals tv’s, computers, spelsystemen en mp3-spelers, is er één bedrijf dat boven de rest uitsteekt als de ‘dominante technologie- en entertainmentwinkel’ (taitsubler.com) in de Verenigde Staten – Best Buy .

Met een bruto-inkomen van meer dan $ 50 miljard in het fiscale jaar 2011 en een nettowinst van $ 1,227 miljard, heeft Best Buy Co., Inc, zoals het hoort, een van de grootste marktaandelen in de consumentenelektronica-industrie. Best Buy, opgericht in 1966, is een elektronicahandelaar, wiens winkels boordevol duur elektrisch speelgoed en gereedschap staan. Winkels zijn opgesplitst in afdelingen, waarbij elke afdeling gespecialiseerd is in een soort technologie. Elke winkel heeft een thuisbioscoop, computer / tablet, mp3 / iPod, gaming, digitale beeldverwerking, auto-elektronica, muziek / films, apparaten en mobiele (mobiele telefoon) afdeling, waar producten en hun accessoires te zien zijn.

Best Buy, dat ernaar streeft een one-stop-shop voor klanten te zijn, biedt ook diensten die bij hun producten passen. Via partnerschappen met bedrijven zoals Comcast, Dish Network, Time Warner en Clear Wireless kunnen klanten de winkel verlaten met verbindingen met internet, kabel- of schotel-tv en telefoondiensten. Door de overname van Geek Squad in 2002 kan Best Buy ook reparatie- en installatiediensten aanbieden voor veel van zijn waren, zoals tv’s, computers en apparaten. In feite markeert Best Buy nu al zijn garanties en installatieservices met de naam Geek Squad en moedigt het klanten aan om gebruik te maken van hun servicebalies in de winkel, waar ze persoonlijk met een Geek Squad-agent kunnen praten over de problemen die ze ervaren met hun technologie.

Geek Squad is niet het enige merk dat eigendom is van Best Buy. Productmerken zoals Dynex, Insignia en Rocketfish zijn allemaal eigendom van Best Buy. Deze merken zijn voornamelijk fabrikanten van productaccessoires zoals draadloze muizen (voor computers), luidsprekers, kabels en hoesjes, maar zowel Dynex als Insignia zijn fabrikanten van grotere producten, zoals tv’s. Het hebben van “huismerken” is gunstig voor het bedrijf omdat ze leiden tot hogere marges op die producten, en Best Buy heeft meer controle over de productvoorraadniveaus en meer flexibiliteit bij het creëren van nieuwe producten die passen bij markttrends. Best Buy kon bijvoorbeeld reageren op de release van de IPad door verschillende iPad-accessoires te maken, zoals hoesjes en standaards, via het merk Rocketfish. De consument profiteerde niet alleen van een groter assortiment accessoires om uit te kiezen, maar ook van de lagere prijzen die ontstonden door concurrentie op de accessoiresmarkt.

Andere merken die aan Best Buy zijn gekoppeld, zijn Magnolia, een tak van de thuisbioscoopafdeling, waar high-end tv’s en luidsprekers worden verkocht, voor die klanten die bovengemiddelde prestaties wensen van hun tv’s en luidsprekeropstellingen, en Napster, dat tot eerder dit jaar was een poging van Best Buy om de markt voor muziekstreaming en -downloads te betreden. (Napster is onlangs verkocht aan Rhapsody voor een niet nader genoemd bedrag.)

In november 2001 kocht Best Buy ook een ander merk: Future Shop. Future Shop was een elektronicadealer in Canada en werd na aankoop door Best Buy Co., Inc omgedoopt tot Best Buy Canada Ltd. Het functioneert als een grotendeels afzonderlijke entiteit van Best Buy Co., Inc, maar heeft een sterke aanwezigheid binnen de natie, met een brutowinst van meer dan $ 5 miljard dollar.

Best Buy Canada is niet het enige internationale project van Best Buy; Het heeft ook winkels gelanceerd in China, Turkije en het Verenigd Koninkrijk. Helaas is het in die regio’s niet met succes bekroond. Best Buy heeft onlangs alle negen winkels in China gesloten, maar heeft plannen om de markt voor consumentenelektronica daar voort te zetten met de opening van 50 nieuwe winkels onder de merknaam “Five Star Electronics”. Best Buy heeft zich echter volledig teruggetrokken uit de markten van Turkije en het VK en heeft de twee winkels in het Midden-Oosten en de elf locaties in Groot-Brittannië gesloten, zonder aangekondigde plannen om die markten opnieuw te betreden.

Best Buy heeft ook steeds meer moeite gehad met binnenlandse expansie, en kreeg te maken met hevige concurrentie van andere retailers, zoals Wal-Mart en Target, die onlangs inspanningen hebben geleverd om hun elektronicaselectie uit te breiden tegen steeds scherpere prijzen, en ook van online retailers zoals Amazon.com en Newegg.com, die in staat zijn om grote selecties buitengewoon lagere prijzen aan te bieden vanwege hun lage overhead. Best Buy-winkels worden “Amazon’s showcase” genoemd door consumenten die de blauw-gele winkel gebruiken als een plek om producten van dichtbij te bekijken en te leren kennen voordat ze ze online bij een ander bedrijf bestellen.

Brian Dunn, ex-CEO van Best Buy, heeft echter een optimistische kijk op de strategie van zijn bedrijf om te concurreren met deze andere bedrijven. Bestbuy.com is het antwoord van Best Buy op online concurrenten en wordt door Dunn “buitengewoon succesvol” genoemd. Het heeft ook een voordeel ten opzichte van Amazon en Newegg; de producten besteld bij Bestbuy.com kunnen in de winkel worden opgehaald, waardoor de verzendkosten worden geëlimineerd. Volgens het artikel Best Buy Gets Squeezed wordt 40% van de online bestellingen in de winkel opgehaald, wat aangeeft dat consumenten het leuk vinden om over deze optie te beschikken. Bovendien kunnen online bestelde artikelen worden geretourneerd naar fysieke locaties, wat consumenten gemakkelijk en geruststellend vinden. “In de toekomst zullen fysieke winkels alleen niet genoeg zijn. Digitaal alleen zal niet genoeg zijn. Het gaat er echt om hoe ze samenkomen”, zegt Dunn (Best Buy Struggles with Global Ambitions).

Het vertrouwen van Brian Dunn wordt echter niet gedeeld door investeerders. Aandelen, verhandeld onder het symbool BBY, zijn gedaald van een hoogste punt van $ 43,21 dollar per tot een dieptepunt van $ 21,79 in minder dan een jaar, en hoewel de aandelenkoersen enigszins herstellen, schommelen ze momenteel rond de $ 28, slechts 65% van wat ze ooit hadden gedaan. waren. Volgens Best Buy Gets Squeezed is de winst per aandeel ook gedaald, waarbij de winst is gedaald van 47 cent per aandeel naar 60 cent.

Als reactie hierop heeft het bedrijf het aantal seizoensgebonden aanwervingen voor het jaar verminderd en de personeelskorting verlaagd (Best Buy heeft momenteel 180.000 werknemers, en daarom werd aangenomen dat dit een grote impact had op het bedrijfsresultaat), en is van plan om het winkeloppervlak met 10% te verminderen, wat de bedrijfskosten zal verlagen. Desondanks werden de winstverwachtingen voor het einde van het jaar verlaagd en bleef de groei van het bedrijf vlak.

De economie is de schuld van het bedrijf en de huidige ellende van de industrie. Amerikanen besteden de laatste tijd voorzichtiger en omdat elektronica meer als luxe dan als noodzaak wordt beschouwd, hebben consumenten de afgelopen jaren minder uitgegeven op dat gebied. Bovendien zijn er weinig “must have” innovaties in de elektronica-industrie sinds de uitvinding van HD- en plasma-tv’s. De industrie verwachtte dat 3D-televisie de nieuwe HD zou zijn, maar de consument stuitte op scepsis en gebrek aan interesse vanwege het gebrek aan inhoud en de eis om een ​​dikke en dure bril te dragen tijdens het kijken.

Er is echter enige hoop voor de groei van tablets en mobiele computers; en Best Buy heeft hierop gereageerd door uitgebreide tabletdisplays te creëren in haar winkels en door extra training te geven aan medewerkers in de computerafdelingen. Mobiele technologie, een gebied waarin Best Buy het marktaandeel wil vergroten. Best Buy Mobiele afdelingen en zelfstandige winkels hebben mobiele telefoons en bieden mobiele internetdiensten aan (ook wel mobiel breedband genoemd). De verkoop op deze afdeling is buitengewoon lucratief omdat draadloze bedrijven zoals AT&T en Verizon pure compensatie bieden voor elk contract dat door Best Buy Mobile-klanten wordt ondertekend.

Best Buy Mobile-klanten zijn waarschijnlijk ook terugkerende klanten. Hun mobiele telefoons zijn doorgaans om de twee jaar beschikbaar voor een upgrade, en Best Buy stuurt zijn klanten upgradeherinnerings-sms-berichten om hen uit te nodigen om de nieuwste en beste technologie rond hun upgradetijd te komen bekijken.

Sms is niet de enige manier waarop Best Buy met haar klanten wil communiceren. Het heeft een sterke online aanwezigheid en communiceert met klanten via sociale kanalen zoals Facebook, Twitter en zijn klantenserviceforums. Dit soort constante, informele klantinteractie helpt het bedrijf om in de hoofden van de consumenten te blijven en hen enthousiast te maken over de nieuwste technologische innovaties. Deze opwinding is wat klanten naar de winkels drijft en de verkoop opbouwt, wat nodig is om de huidige stand van zaken te veranderen.

Bij het afrekenen bij Best Buy heeft de verkoper u waarschijnlijk gevraagd of u een Best Buy-creditcard wilde. Wees voorzichtig voordat u dergelijke aanbiedingen accepteert en zorg ervoor dat u de rentetarieven, voor- en nadelen volledig begrijpt.

De receptionist biedt u mogelijk een van de twee verschillende kaartaanbiedingen aan. De eerste is voor een Best Buy in winkel-kaart en de tweede is voor een Reward Zone MasterCard die in elke winkel goed is.

De beste koop-creditcard

Het belangrijkste voordeel van het krijgen van een Best Buy-creditcard is dat het bedrijf een rentetarief van nul procent biedt als u uw aankopen binnen een bepaald tijdsbestek, meestal een jaar, volledig afbetaalt. Dit is een geweldige manier om geld te besparen, als u de kaart op tijd kunt betalen.

Een bijkomend voordeel van een Best Buy-creditcard is dat het doen van aankopen met de kaart de Rewards Zone-punten die u kunt verdienen met één verhoogt voor alles wat u koopt. Dit is een bescheiden verbetering ten opzichte van aankopen zonder Best Buy-financiering, maar toch een verbetering.

Als u het saldo niet binnen het afgesproken tijdsbestek volledig betaalt, is de gemiddelde rente op een Best Buy-winkelkaart in 2011 zeer hoog, tussen 24 en 28 procent. U bent rente verschuldigd vanaf de datum waarop u voor het eerst hebt gekocht. het voorwerp. Als u uw regelmatig geplande maandelijkse betalingen niet op tijd betaalt, wordt er een verhoogd rentepercentage in rekening gebracht. Dit tarief is ook van toepassing op toekomstige aankopen.

Veel consumenten klagen dat Best Buy lage kredietlimieten op hun kaarten verleent, soms zelfs slechts $ 300. U kunt een Best Buy-kaart alleen in de winkel gebruiken, waardoor uw koopkracht wordt beperkt. Het aanvragen van onnodige creditcards kan uw algehele kredietscore verlagen, omdat het uw inkomsten verlaagt tot de beschikbare kredietratio.

De kleine lettertjes op de Best Buy-creditcardapplicatie geven aan dat als u niet in aanmerking komt voor hun kaart, meestal vanwege een slechte kredietscore, ze u automatisch een andere creditcard kunnen geven, de jaarlijkse vergoeding Gold MasterCard. Dit betekent dat u een jaarlijkse vergoeding moet betalen om een ​​kaart te hebben met een hoge rente en een lage kredietlimiet.

De Best Buy MasterCard

Consumenten die een Best Buy MasterCard accepteren, krijgen een kaart die bruikbaar is voor overal waar handelaars MasterCard accepteren. Er worden beloningen gegeven voor aankopen met deze kaart die verder gaan dan die voor het Reward Zone-programma zelf of voor degenen die aankopen doen met de kaart in de winkel. Als u 250 punten verzamelt, krijgt u een certificaat van $ 5 dat goed is voor toekomstige aankopen. De rentetarieven op deze kaart liggen gemiddeld rond de 17 tot 18 procent. Deze kaart had vanaf 2011 een jaarlijkse vergoeding van $ 59.

Written by 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *